MOTORKY NA SILNICI
Smrt motocyklistů bývá často zaviněna jejich vinou, zejména díky nepřiměřené rychlosti.
Vysoké číslo mrtvých motorkářů je také ale u nehod, kdy je na vině jiný řidič.
Z celkového počtu nehod s účastí motorkářů je ve více jak 40% na vině řidič auta. Měli by tak myslet na to, že motocykl má delší brzdnou dráhu, motocyklista není nijak chráněn, a proto většina nehod končí vážnějším zraněním, než jaká by si ze srovnatelné situace odnesl řidič auta. Zranění motorkáři stráví v nemocnici průměrně o dva dny více než jiní řidiči. Pokud se tam vůbec dostanou...
Řidič auta musí vědět, že motocyklista je na silnici mnohem zranitelnější než člověk v automobilu.
Automobilisté motorkáře často přehlédnou nebo špatně odhadnou jejich rychlost či vzájemnou vzdálenost.
Kritické jsou křižovatky a předjíždění. Motorkáři by měli dbát na to, aby byli dobře vidět. Naopak řidič auta by měl myslet na to, že na silnici se pohybují i motorkáři a být tak více ostražití.
Ze vzájemného střetu motorky a auta vyjde v naprosté většině případů hůře jezdec na motocyklu. Kvalitní přilba, oblečení, rukavice a pevné boty mohou pomoci řešit následky kolizí. Pestré barvy či viditelné reflexní prvky jim mohou předejít. A opatrnost a předvídavost zachraňují životy…. u řidičů aut to platí dvojnásob. Ve chvíli, kdy pro zraněného motorkáře letí vrtulník, je už na vše pozdě.
- Nedání přednosti na křižovatce.
- Přehlédnutí protijedoucího motocyklu při předjíždění.
- Přehlédnutí předjíždějícího motocyklisty jedoucího stejným směrem.
To jsou nejčastější chyby řidičů aut, které vedou k vážným zraněním a úmrtím motorkářů na silnicích. Někdy by přitom stačilo trochu opatrnosti, předvídavosti a předvídatelnosti. Pravidlo "být viděn" je u motorkářů extrémně důležité. Ale stejně důležité je vědět, že souboj s karosérií auta díky Vaší chybě nemůže motorkář nikdy vyhrát.
Protože i když je pocit síly a rychlosti, které vám motorka dává, velice skutečný, pocit nezranitelnosti je jen čirá iluze.